Artist Anastasia Alafogianni
“Μηδείς ἀγεωμέτρητος εἰσίτω μοι τῇ θύρᾳ” Πλάτωνας…
“Του Απείρου Εραστής” Γ. Ρίτσος…
Η δομή και η σύσταση του κόσμου μαθηματικοποιήθηκε από τον Πλάτωνα.
Τρίγωνο, τετράγωνο, κύκλος, ισχυρά κοσμικά σύμβολα μέσα από την φιλοσοφία της αρχαιότητας, κυριαρχούν ως δομικά στοιχεία σε ενότητες της δουλειάς μου και αναπτύσσουν την εικόνα.
Βασική μου επιρροή η Αρχιτεκτονική ναών και κτισμάτων Γοτθικού, Αναγεννησιακού και Μπαρόκ ρυθμού.
Ο κύκλος και το τετράγωνο δίνουν ενότητα, πληρότητα, αρμονία, ενώ το τρίγωνο το συναντάμε συχνά ως αέτωμα σε κτήρια πολλών περιόδων. Άλλωστε κατά τον Πλάτωνα δίνονται σχέσεις και συμμετρίες του κάλλιστου τριγώνου με τα βασικά γεωμετρικά σχήματα.
Κάθετες και οριζόντιες γραμμές, νευρώσεις, οξυκόρυφα τόξα, οδηγούν τον γεωμετρικό πειραματισμό μου, όπου η μελέτη κατόψεων, προσόψεων και άλλων στοιχείων ναοδομίας, αποτελούν την σταθερή μου βάση.
Στοιχείο αλληλεπίδρασης στην δημιουργία μου η γραμμή. Καθορίζει αρχικά το σχέδιο μου μέσω της συμμετρίας, ενώ στην μετέπειτα πορεία του έργου μετουσιώνεται σε στοιχείο απελευθέρωσης.
Εμβόλιμα στοιχεία εισβάλουν, άξονες μετατοπίζονται και νέες φόρμες διεκδικούν τη θέση τους στην εικόνα, για να δημιουργηθεί το τελικό αποτέλεσμα.
Ένα διαρκές παιχνίδι όπου η αυστηρή, προαποφασισμένη δομή αμφισβητείται από αποφάσεις της στιγμής, αναζητώντας την συνθήκη μιας διαφορετικής πραγματικότητας με νέους όρους.
“Είναι ανθρώπινο έργο, πρόσκαιρο, παιδί δικό μου το βασίλειο μου τούτο”…. Ν. Καζαντζάκης.
Επιρροές μου,
Wassily Kandinsky, Σημείο και γραμμή
Νίκος Αλεξίου, Η ευθραυστότητα στο έργο του
Όπυ Ζούνη, Η δυναμική σχέση ανάμεσα στην προοπτική και την επιφάνεια με την ένταση των χρωμάτων.
Sarah Morris, τo γραμμικό πλέγματα της